Bouwen van zelf studio

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer.
Plaats reactie
falco1981
Site Admin
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-02-2012 12:31

Bouwen van zelf studio

Bericht door falco1981 » 21-07-2012 10:24

Hallo allemaal,

Ik draai al een paar jaar bij het Radio station van mijn moeder, en ik zit er aan te denken om nu zelf een studio te gaan bouwen in mijn schuur.
Deze gebruik ik niet en ik wil daar dus is aan de slag.

Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met het bouwen van een studio
zoja kunnen jullie me eventueel tips geven waar ik dan rekening mee moet houden.
Want ik heb er geen ervaring mee en ik denk dat ik anders misschien dingen over het hoofd ga zien.

Mvg Falco
Admin , Falco van Es

www.nl.radioforum.nl

frank1964
Berichten: 24
Lid geworden op: 19-07-2012 12:23

Bericht door frank1964 » 21-07-2012 17:38

Ik denk dat je om te beginnen moet denken aan een nieuwe schone 220v groep naar de schuur. Netjes met speciale buitenkabel uitgevoerd en uiteraard met randaarde. Dan een paar netwerkabels, in een stevige buis in de grond gelegd. Ik zeg met recht een paar want vaar niet blind op 1 kabel, als die stuk gaat zit je gelijk om het hand en draadloos is natuurlijk uit den boze in verband met de trage doorvoer snelheid. Wellicht ook een telefoonkabel om een telefoon live de uitzending in te krijgen. Een lampje die op de deurbel aangesloten staat, zo weet je of er iemand aan de deur staat als je alleen bent met de uitzending.
Verder is een goede verwarming/airco wel handig en zorg voor een goed slot en een alarm.

Als je dat op orde hebt kan je eens gaan denken aan de inrichting van je studio en wat voor soort uitzendingen je wilt gaan maken.

falco1981
Site Admin
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-02-2012 12:31

Bericht door falco1981 » 21-07-2012 23:31

Dank je voor te tips frank!
Ik zal hier zeker allemaal rekening mee gaan houden hier tijdens het bouwen
ik zat zelf ook al te denken aan een paar netwerk kabels aangezien er twee computers neergezet gaan worden.

Verder wil ik idd gaan kijken voor een telefoonvork of iets omdat ik idd mensen wil gaan bellen tijdens mijn uitzendingen.
(Helaas heb ik hier geen ervaring mee hoe ik dat het beste kan doen)

Voor de rest zijn alle spullen aanwezig
*Goede computers
*mengpaneel en interface
*Goede microfoons
(alleen een goede steun voor micro zal ik nog moeten halen)

Mvg Falco
Admin , Falco van Es

www.nl.radioforum.nl

ErwindeWaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-08-2012 21:53

Bericht door ErwindeWaal » 30-09-2012 15:49

Hoi Hoi

Weer helemaal eens met Frank !

Maar vergeet ook niet je schuur goed water en vocht dicht te maken, en nog een tip denk aan geluids isolatie. Denk niet dat je met al die apparatuur in je schuur teveel de aandacht wilt trekken in je buurt.

Greetz
Erwin
RoyaalRadio - 24/7 beestachtig lekker!
Luister en chat gezellig mee: http://www.royaalradio.eu

falco1981
Site Admin
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-02-2012 12:31

Bericht door falco1981 » 30-09-2012 18:06

aanstaande week ga ik hier officieel beginnen met het bouwen van de sudio en me collega helpt mee..

Ik heb nu alle matrialen hier liggen dus ik zal tussendoor een update plaatsen hier op het forum zodat jullie kunnen zien hoe het gaat worden.

Zeker is er nagedacht over goed isoleren van de schuur en gelukkig kan er nu al nergens vocht binnen komen op dit moment

meer info volgt dus ;)
Admin , Falco van Es

www.nl.radioforum.nl

Plaats reactie