Spotnet

Welk programma gebruik jij voor je muziek collectie op orde te maken...deel het hier met iedereen.
Plaats reactie
falco1981
Site Admin
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-02-2012 12:31

Spotnet

Bericht door falco1981 » 04-02-2012 18:07

wij doen bij ons (betaald) downloaden met spotnet
dit programma is toppiee

neem een kijkje op:
http://www.spot-net.nl/
Admin , Falco van Es

www.nl.radioforum.nl

frank1964
Berichten: 24
Lid geworden op: 19-07-2012 12:23

Bericht door frank1964 » 19-07-2012 14:58

Bij mij is heel simpel, ik draai een eigen ftp server waar vrienden op kunnen plaatsen en ook kunnen afnemen.
de muziek is veelal van eigen cd's omgezet met audiograbber naar mp3 320.
Maar soms laat ik mij ook wel eens verleiden tot vrijemp3.ws en pluk daar eens een cd'tje weg.

Herman
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-07-2012 22:17

Bericht door Herman » 19-07-2012 21:39

Ik krijg de muziek die ik draai aangeleverd van O.A Continental Record Service, Groofyard Record, Ruff Record, Silvox en Collega DJ.s over de hele wereld. En natuurlijk spontaan van de bands zelf 8)

Power-Mama
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-08-2012 23:15

Bericht door Power-Mama » 19-08-2012 23:48

Ik gebruik ook idd spotnet...
Maar voor onze dj's lijkt het me wel makkelijk een eigen ftp server te hebben.
Dat ik dus 1 van mijn pc's met externe harde schijven kan delen met de dj's, met een soort inlog, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dat moet doen :) :lol: misschien toch een beetje blond op dat gebied :oops:
www.power-radio.nl - Niet de grootste - Niet de Kleinste - Maar wel 1 van de gezelligste

falco1981
Site Admin
Berichten: 78
Lid geworden op: 04-02-2012 12:31

Bericht door falco1981 » 22-08-2012 14:23

Power-Mama schreef:Ik gebruik ook idd spotnet...
Maar voor onze dj's lijkt het me wel makkelijk een eigen ftp server te hebben.
Dat ik dus 1 van mijn pc's met externe harde schijven kan delen met de dj's, met een soort inlog, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dat moet doen :) :lol: misschien toch een beetje blond op dat gebied :oops:
Voor een server zou ik zeggen ga eens op google zoeken naar filzilla firefox het is niet duur en werkt best simpel.
Op het moment dat jij toestemming geeft aan de dj kan hij inloggen en muziek van jou server afpakken.
Admin , Falco van Es

www.nl.radioforum.nl

ErwindeWaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-08-2012 21:53

Bericht door ErwindeWaal » 30-09-2012 16:20

Hallo Allemaal

Idd spotnet is handig en wat dat betreft usenet in het algemeen. Denk ook aan Nzb index en dergelijke index site's om dingen te vinden die niet altijd aangemeld zijn bij spotnet. Let wel op bij downloaden van dergelijke kanalen is een goede virus scanner een pre'

Veel dj's en stations hebben ook een goed netwerk onder collega's dus soms je externe hd ergens mee naartoe slepen komt ook wel eens voor.

Vaak kan dit ook door Ftp's en noemen we distro's. Maar ook share services als yousendit worden onderling veel gebruikt.

Wat ook werkt en wij zelf ook wel eens doen is muziek maatschapijen zelf aanschrijven en dat je best berijd bent hun muziek te promoten. Je staat verbaasd wat je dan zoal niet krijgt. Mailbox staat zo vol met de laatste mp3's en zo nu en dan komt er zelfs wel eens een album in de bus vallen.
(en dan nog niet te beginnen over al die uitnodigingen van c'd presentatie's)

Maar goed dan is het nog de kunst om er op te letten dat alle tracks HQ zijn.
Allemaal even hard zijn wat betreft volume zijn (dit kan op diversen manieren maar voor bewerken met mp3gain http://mp3gain.sourceforge.net/ is wel de simpelste)
En natuurlijk het correct taggen van de bestanden zodat alles op juiste naam te vinden is. Dit doe ik persoonlijk met Mp3taghttp://www.mp3tag.de/en/

En natuurlijk kopen bij de lokale cd dealer in uw omgeving wil ook best helpen om je muziek collectie op orde te krijgen. Vaak handig voor de wat oudere muziek. Deze vind je vaak in de voordeel bakken van 3 voor 10 euri's en beter kan je ze niet krijgen.

Veel Radio plezier allemaal !
Erwin
RoyaalRadio - 24/7 beestachtig lekker!
Luister en chat gezellig mee: http://www.royaalradio.eu

Plaats reactie